De fotografie ging verder dan alleen het vastleggen van de oprichters; het draaide om het creëren van een verbinding tussen de founders en de omgeving waarin hun innovatieve producten staan.
Dit zorgt niet alleen voor een ontspannen sfeer, maar creëert ook een logische connectie. De plek waar ze staan is niet alleen een decor, maar zijn zorgvuldig gekozen als integraal onderdeel van de foto. Hierdoor wordt niet alleen de sfeer van elk bedrijf vastgelegd, maar geven de foto’s ook context en persoonlijkheid. Deze benadering versterkt niet alleen de geloofwaardigheid van de ventures, maar zorgt voor een toegankelijke look and feel die vertrouwen creëert.
Het doel
Fotografeer de founders in hun eigen werkomgeving, met een rustige, lifestyle-achtige beeldtaal die de sfeer van het bedrijf weerspiegelt en ruimte geeft aan authenticiteit, interactie en context.
Er is gekozen om de kleuren niet teveel te laten spreken, wat resulteert in een rustige omgeving met veel contrast. De focus ligt op de mensen en hun omgeving, waardoor de lifestyle-achtige portretten ontstaan die aansluiten op de nieuwe merkidentiteit.
Wat deze portretfotografie onderscheidt, is de ruimte voor natuurlijkheid. Er is bewust gekozen voor situaties waarin mensen zich vrij voelen – zonder regie, maar mét richting. Dit levert beelden op die laten zien wie iemand is, niet alleen hoe iemand eruitziet.
De volledige serie portretfoto’s is te zien op de website van Entweder. De beelden zijn verwerkt op de homepage, over-ons-pagina en projectpagina’s, en vormen een visuele vertaling van waar het bedrijf voor staat: authentiek ondernemerschap, zichtbaar gemaakt.
De review van
Explore our work to see the transformative power of creative solutions and envision what we can accomplish together.